Arriba el nou curs: els reptes emocionals dels infants i adolescents davant dels canvis educatius
Alguns infants representen aquest canvi com un “abisme”, mentre que d’altres l’imaginen com un espai ple d’oportunitats.

A la infància i l’adolescència la desconnexió és l’única via d’estar realment connectats»
Francisco Villar
En la Sessió Clínica Oberta de febrer, el psicòleg i doctor en Psicologia Francisco Villar va parlar sobre com l’ús de pantalles afecta els menors.
Segons Villar, la digitalització és una eina de treball adulta. En la infància i l´adolescència, pot deteriorar el desenvolupament i l’aprenentatge del menor, les relacions interpersonals/amb si mateix i, en definitiva, el seu benestar i salut mental.
El model de negoci de la indústria tecnològica es basa en la comercialització del temps de les persones i “aconsegueixen que els hi deixem comercialitzar amb els nostres fills”, va advertir el psicòleg.
A més, hi ha diversos estudis que estableixen una relació directa entre les pantalles i la violència, incloent la violència sexual i la violència contra un mateix.
Com abordar el tema amb els nostres menors?
El nostre ponent ens va deixar algunes recomanacions:
1. Privar l’accés als nostres menors a través de les tecnologies digitals
2. No donar la batalla per perduda
3. Fomentar la participació presencial com a potenciador del desenvolupament
4. Facilitar recursos adequats als adults
5. Ignorar les recomanacions de les guies actuals, només resultats i metodologies
6. Cap smartphone abans del 16 anys, amb estrictes controls parentals dels 16 als 18
7. Cap pantalla durant la interacció amb els nostres menors, especialment abans del 8 anys
I va concloure la sessió amb una reflexió: “A la infància i l’adolescència la desconnexió és l’única via d’estar realment connectats”.
Alguns infants representen aquest canvi com un “abisme”, mentre que d’altres l’imaginen com un espai ple d’oportunitats.
Es valorarà especialment l’experiència en el treball amb infants i adolescents, en reeducacions i exploracions diagnòstiques, així com l’experiència amb Glifing.
Oferim contacte indefinit per a una posició amb jornada parcial de 30 hores setmanals, en horari de tardes.